2020. március 14., szombat

Low budget királya- Johncoo Vivid teszt

Az AliExpress-es cuccokra specializàlódott csoportba már elég nagy hìrnevet és tiszteletet vìvott ki magànak ez a pàlca. Jó ideje szemeztem vele, valahol mélyen sejtettem hogy szükségem van rá. Végül be adtam a derekam és a "wish list"-ből kivéve màr kattintottam is a fizetésre. Sok mindent megbàn az ember élete során....na az előbb leìrtakat màr biztos nem fogom. Hogy miért? Hàt leìrom.....

Szubjektív,de szerintem egyszerű és szép a design

Pár hetes várakozás után, elég gyorsan meg is érkezett a magyar posta támogatàsàval a kis dzsonkó bot. Természetesen túljutva a korrekt csomagolàson,ami egy kemény csőtok volt és az ajàndék gumihalon,màr húztam ki a tokjàból a szép kis pàlcàt. 
Egyszerű, fekete nejlon táskában érkezett a bot. A nyéltagon kìvül még két felső tagot rejtett a botzsàk. Igen, egy àron mondhatni majdnem két botot kapunk.
A felső tagok az Ultralight(UL) és a Light(L) tartomànyban mozognak.
Az UL tag  1-6g dobósúlyú és 2-6lb zsinórokhoz , a Light pedig 2-10g és 3-8lb kanócokhoz. Hosszban az 1.92 és a 2.1m közt vàlaszthatunk. Én a kissé nagyobb tàvokra való dobàsok miatt a hosszabbikra tettem le a voksom.

A két tag lényeges infói

Külcsìn:

Ugye ez elég szubjektìv dolog,de nekem egy egységes, szép szìnvilàg jött àt. Fekete szìn uralja nagy részt a blankot, ezt megtöri egy kis karbon minta és az orsòtartó feletti égszìnkék rész. A karbon mintàn egy Johncoo ,felette levő kéken pedig a Vivid felirat talàlható. Hogy tisztàba legyünk a bot mikéntjével egy "fast" jelző is beugrik a képbe. ☺️

A "túlbonyolított" vegdugó 

Ezzel és a tűspiccel rendelkező botvéggel màr sejtheti az ember fia hogy mire szánták a Vividet. Az orsó tartó teljesen korrekt, fém tekerős rögzìtővel szerelték. Valakit bánt, főleg a téli pecàknàl a hideg,fém gyűrű ,annak adott a cseréje egy műanyagra. Bár nekem személy szerint nincs bajom vele, sőt egész tetszetős kis darab lett. Maga a markolat rész a szokásos EVA szivacsozàst kapta, elég kényelmes fogást biztosít. Szerencsére a kìnai barátaink úgy találták el a szivacsozàs hosszát hogy a mutató ujjunk még kényelmesen elterülhet a blankon, ìgy résen lehetünk a pöccögetések közben.
A végdugót ne is keressük, puritán módon sima szivacs "befejezést" kapunk. Nekem ezzel nincs semmi bajom, néha az egyszerűség sokkal meggyőzőbb tud lenni. A bot áráért inkább a funkcionalitást helyeztem előnyben,de ahogy írtam nekem a pálca megjelenése is teljesen megfelelő!
A gyűrűk a jól megszokott "hosszú talpas" ,sic betétesek. Teljes hasonlóságot mutat a Fuji vagy a Seaguide azonos megjelenésű gyűrűivel, ergo teljesen megfelelő lesz ez a tipikus jiges botokon levő gyűrű forma. A bot illesztései nem a prémium kategóri megoldásai,de gondunk nem lesz vele, teljesen megfelelő.

Ismerős gyűrűk.....

Peca közben : 

Hogy teljesen objektív képet tudjak alkotni a vividről , nem csak jiges-gumis bevetésre vittem, hanem egy év végi wobbleres domizásra is bevetettem.
Nem  direkt,de úgy hozta a helyzet hogy aznap a plasztikot nem rágták, így kénytelen voltam előszedni a műhalakat és megkeresni a domolykókat.
Számításaim be is jöttek így egy eléggé pörgős pecán tudtam bevetni az tesztalanyunkat. A kisebb (2-5g) wobikat teljesen jól kezelte,azaz a  dobással és a műcsali vezetésével nem is volt gond. Annál inkább mikor az akasztott halat ki kellett vezetni a partig. Aznap rengeteg rontott kapásom volt és jó pár lemaradó halam. Sejtettem hogy a bot gyorsasága , karakterisztikája miatt nem a legmegfelelőbb erre a célra. A kissé feszesebb,gyorsabb karakterű Vividről sokkal több lemaradó halam volt,mint a másnap bevetett Favorite White Birddel,ami egy jóval "taknyosabb" ,lassabb bot. Ahogy a tesztpecàs koléga is leìrta már párszor, ezekhez a puha szàjú halakhoz egy moderate vagy slow karakterisztikàjú bot dukál.

Domizásra azért ne a Vivid-et válasszuk!

Így, nekem egyértelművé vállt a bevetési területe.
Viszont amikor plasztikos pecánál fogtam kézbe a botot, elégedett mosoly ült az arcomra.
Az érzékeny spiccel elég jól lehet vezetgetni, pöcögtetni a csalit,ellenben elég szépen közvetíti a süllők koppanós kapásait. Lehet hogy a dobósúly tartomány miatt sokaknak kevés lehet a fogas pecához, de szerintem lassabb csatornákon és tavakon simán helytáll a pálca ezen a területen is!
Azért a Dunára vagy a Tiszára értelem szerűen már nem ezzel a pálcával indulnék a süllők után.
A Facebook közösségi oldalon levő Pergető horgászok-Kínai cuccok megnevezésű csoportban, rákeresve a tesztalanyunkra, azért találhatunk pár egészen szép fogást ezzel a bottal, köztük egy tizen felüli süsü személyében is. Tehát rendelkezik erőtartalékokkal, a filigrán megjelenés ellenére is!
Aki mégse bízná a botra a folyóvizi jigezést, annak sem kell lemondania a Vivid nyújtotta előnyokről,mert már beszerezhető erősebb kivitelben is "Vivid Plus" néven, így kielégítve a "keményebb" igényeket is!

Sajnos azokkal a ronda nagyokkal még nem volt vele szerencsém....

Összefoglalva ,ez a gyors akciójú, feszesebb karakterű kínai pálca egyértelműen a "soft bait" pecára lett kitalálva. Itthoni körülmények közt elsősorban akik a sügereket és a nagyobb termetű tüskéshatú rokonaikat veszik üldözőbe, azoknak lesz megfelelő választás a Johncoo eme botja. Még a pisztrángsügér pecához is teljesen megfelelőnek ítélem. A normál jig és chebu mellett, a texas, jika rig és egyéb "fekás" technikákhoz is jó választás lehet.Egy 2000-es méret körüli orsóval teljesen jó pàrost alkot a bot. Nàlam eddig egy Seaknight Treant II tette szolgàlatàt a Johncoo-n. Összességében én eléggé megkedveltem ezt a kínai pàlcàt, még ebben az olcsó szegmensben is àt tudja adni az apróbb kapàsok koppanàsàt, ami a plasztikos pecàk egyik legszìvmelengetőbb pillanata. 

Infók ,beszerzés :

Aki további képekre és infóra vágyik a bottal kapcsolatban az kattintson az alábbi linkre (ITT) és beírva a csoport keresőjébe a horgászbot nevét, még rengeteg más tapasztalatot és képet is találhat!
Az àra teljesen korrekt,ahogy azt a kínai cuccok nagy részénél megszokhattuk. Ismét egy minőségi darabot , sőt igazából két botot kaphatunk a kezünkbe, mindössze 10.000 ft körüli àrért!
Aki az olcsó àrszegmensben keres magànak egy gumis pàlcàt, annak érdemes egy pillantást vetni erre a botra. Plàne hogy két tag is jár hozzá. Bàr én a magam részéről nagy különbséget nem éreztem köztük, de felfogható úgy is hogy van egy pót tagunk baj esetére is. 

Link a bothoz : Johncoo Vivid


A csapók is kedvelik a Vividet :D



és persze én is! 😁






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése