2019. május 6., hétfő

Ritka mint a fehér hol....khmm...madàr!!??

Favorite White Bird /219 cm , 1-7g/

A mostani tesztalany is már időzik nálam annyi ideje hogy objektív véleményalkotás alá tudjam helyezni. Nehéz dolog ez.....rövid idő alatt is lehet rájönni dolgokra, de ebben a műfajban igazán az idő és az ezalatt megszerzett tapasztalat és benyomások amik segítenek igazán külsős és hiteles véleményt alkotni.
Nos, hát szeretném bemutatni a következő áldozatot ami a Favorit cégnek a White Bird (new) darabja.
 Egy bot tesztje szerintem az egyik legnehezebb dolog. Úgy vélem hogy minnél több szituációba és eltöltött horgászpercbe kell belekevernünk a tesztalanyt. Kicsit feszegetni a határait és rájönni hogy mi is valójában az ő terepe. Hát akkor ugorjunk is neki!


Egy jó másfél éve jutottam arra az elhatározásra totál kezdőként hogy a mindenki által ismert és használt ET Perch Blade pálca mellé beszerezzem az eggyel kicsit komolyabb és más karakterisztikával rendelkező pálcát. Akkoriban totál nem voltam képbe a fast és slow szavakkal a horgászat mezsgyéjén. Aztán szépen,az elolvasott karaktereknek  és a Horváth Andris blogja(tesztpeca.blog.hu) által gyűjtöttem infókat ezeknek a varázsszavaknak a mikéntjéről.
Egy kicsit hosszabb és "domisabb" botra vágytam,ami jó partner lehet egy parti cserkelős pecához.
Persze kezdőként még a keret is teljesen máshogy volt belőve,ezért a belépő kategóriába keresgéltem.
Nagyjából megvolt az elképzelés hogy mit szeretnék és némi keresgélés után ráakadtam a fehér madárra. A 219cm hosszú és 1-7g dobósúllyal rendelkező modellre esett a választásom. A hazai forgalmazótól meg is rendeltem és kis várakozás után,már a kezmben is tarthattam eme pálcát.
A bot adatai és a kis praktikus horogbeaksztó szem az ezüst kötéssel

Kicsomagolva egy korrekt, a mai igényeknek megfelelő kis szürke színű tokban érkezett a bot.
Meg is lepett a nem szokványos fehér színe,amiről értelemszerűen a nevét kapta. Van egy tesója ami a blue bird, azaz kék madár néven fut..kicsit másabb felépítéssel.



A Favorite cég belépő szintű UL/Light botját fedi le ez a modell. 50 eurós ,azaz körülbelül 15 ezer ft-os hazai áron kapható meg,amely úgy gondolom elég baráti ár egy kezdő ul pálcáért. Ez a bot a "NEW" szócska alatt fut,ami egy felfrissített modellt jelent. Az elődjéről nincs infóm így viszonyítani sajnos nem tudok, de nem is ez a lényeg.
Első benyomások......
Kézbe véve és összerakva egy elég könnyű kis kézreálló, hihetetlenül "takony" pálcával volt dolgom.
Az említett ET bot után hirtelen nem is tudtam hova tenni ezt a lágyságát a botnak. Nekem ekkor még teljesen ismeretlen volt ez a karakterisztika. Megrázogatva elég nagy kilengésekkel és viszonylag lassú mozgással állt vissza a helyére a spicc. Nem kicsit furcsálltam a dolgot és hirtelen nem tudtam hova tenni a bot "nyegleségét". Gondoltam majd valami azért kikerekedik a dologból,ami végül úgy is lett..
Design-ra nekem teljesen bejött a fehér szín, rajta a minimál felirat és egy-két ,a fehérséget megtörő díszítő elem. A blankon ott feszít a jól megszokott 24T felirat,ami szinte már kötelező elem a botok oldalán. A felirat után jön egy érdekes rész....egy fekete vékonyított kis szakasz a blankon amin a cég logója figyel. Nem tudom hogy a designon kívül van-e más betöltött szerepe ennek az elemnek ,de gyanítom hogy ennyibe ki is merül a dolog.....de nem rosz szerintem!
Majd pedig narancs színnel a márkanév és utána ezüsttel a white bird felirat egy madárka logóval....mivel mással? :)
Az a bizonyos vékonyított rész a blankon és a bot gyártója

Természetesen egy ul bothoz passzoló osztott nyelet kapunk amin egy hibrid nyélmegoldás található.
Az orsórögzítő felső részén egy eva markolat ,az alsón pedig egy parafa nyél. A stílusosan fehér orsórögzítő szinte belesimul a parafa nyélbe,ezáltal egy elég pofás megoldást làtható. A parafàba egy "belesütött" Favorite céglogót is kapunk hogy eszünkbe jusson néha hogy mivel is van dolgunk. Az osztott nyél alsó részén is egy eva "könyöktámaszt" figyel  és az alján a végdugón egy kötelező márkajelzést.
A jól megszokott márkajelzés..

A markolat felett pedig egy kis minimál,de annál tetszetősebb horogbeakasztó szemecskét ,amelyet ezüst színű cérnával rögzítettek a blankhoz.Az osztott rész fehér bottestjén pedig egy "My new favorite" felirat található....hát mit is mondhatnék erre... :)

"My new favorite"

A gyűrűk a szokásos alsó kategória SIC gyűrűi, teljesen rendben teszik a dolgukat, mindenféle negatív jelző nélkül. Egyedül talán a kétrészes bot illesztésénél találtam némi hiányosságot.
Semmi lecsiszolt felületű illesztés....csak simán a lakkozott botvég csúszik a felső tag stucnijába....
Hát láttam már ennél szebbet is ebben az árkategóriában,de gond nem hiszem hogy lesz vele.
A szépen belesimuló orsórögzítő és a parafanyél

A gyűrűr kötései szintén fehér színűek ezzel teljesen beleolvadva a bot teljes megjelenésébe.

Ennyibe ki is merítettük a külső jegyeket. Következzenek a használat közbeni tulajdonságai és erősségei.
Az osztott nyelezés...

Ahogy említettem meglepő a bot taknyossága, amit elsőre csodáltam. Aztán használva rájöttem hogy micsoda előnyök tartoznak eme tulajdonsághoz. Szögezzük le az elején, mint már sokszor emlegettem a blog hasábjain hogy nálam az elsődleges horgászati stílus....vagy hogy is nevezzem.....a patakpeca. Domolykó és pisztráng na meg a sügér horgászata. ezek mint tudjuk puha szájú halak( a sügéré is az hiába csontosabb), ide nem kimondottan előnyös a keményebb(fast) jellegű botok.
Ha valaki fogott már pisztrángot,az tudja hogy micsoda balhét csinál védekezéskor. Szinte már remegésbe kezd a hal és iszonyú ugrálás-rángatózás veszi kezdetét. Ezt csak egy megfelelően lágy bot tudja lekövetni és végig feszes kontaktot tartani a hallal. Ez pláne akkor még fontosabb hogy ha szakállnélküli horoggal pecázunk(amit ugye fejtegettem az előző posztban).Tahát itt már ki is jött a rugalmasabb és a lágyabb, lassabb karakterisztika előnye.Nagyon szép ívben követi le a nagyobb halak húzását, de kisebb halaknál is szépen dolgozik a bottest. Kellemes ránézni fárasztás közben hogy milyen szép ívet vesz fel a bot a küzdő ragadozók alatt. A második pedig a csuklóból való dobás. Jellemzően ezekre a halakra kisebb 1-4 cm-ig terjedő csalikkal horgászunk. Ezeknek a súlya nem sok ezért talán kicsit nehezebb is a célba juttatásuk. Ehhez tökéletesen passzol a white bird , a pár grammos csalikat is könnyen repíti a lágy felső tagnak köszönhetően. A csuklóból való dobás  a szűk helyeken nagy jelentőséggel tud bírni. Összegezve a kis patakos stílushoz szinte 100%-ig passzol a bot. Az idei parti pergető országos bajnokságra például teljesen bevethető lett volna ,ahol a parti pisztrángpeca volt a feladat.
A jig-es, plasztikos pecára áttérve ugye legtöbben a feszesebb botokra esküsznek,teljesen érthetően.
Próbáltam vele ezt a technikát is és teljesen meg voltam vele elégedve. Jól érzékelhetőek voltak a kapások még ezzel a bottal is. Tudok még egy-két olyan pecást aki szintén elégedetten használják eme pálcát plasztikozáshoz is.
Volt alkalom hogy nagyobb 10-15 gramm körüli csalikat is dobáltam vele. Persze ez már felete van az ajánlott súlyhatárnak,de elbírta ezeket is mindenféle gond nélkül. Ezért inkább ezt a botot a Light kategóriába sorolnám. Megfelelő crank-ekhez, kanalakhoz , körforgókhoz is, hiszen ezekhez a csalikhoz lett tervezve, de kisebb és microjigekhez már nem ezt a botot ajánlanám.
A hossza miatt(219cm) inkább a parti pergetéshez kötném,mivel ekkora hosszal már bajosabb elférni a szűk helyeken és olyan gázlópecánál ahol behajolnak a bokrok a víztükör fölé.
Kezdő ul pergetőknek és domivadászoknak akik nem szánnak elsőre nagy összeget a botvásárlásra...na nekik ajánlanám eme pálcát! :)
Az eddigi legszebb domim is neki köszönhetem 




2 megjegyzés:

  1. Nem akarok még egy botot, nem akarok még egy botot nem aka... áhh már késő😂😂😂😂😂

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát olyan nincs....egy új botnak mindig van helye 😁 En is szeretnek egy újat, csak még nem jönnek az uj Rapture pàlcàk.

      Törlés